ЗДО "Теремок" с. Гущинці
Вінницька область, Хмільницький район

Річний план

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор ЗДО «Теремок»

с. Гущинці

__________________Ольга ЯРМОЛЮК                                                                                           

Річний план

роботи практичного психолога

ЗДО «Теремок»

С. Гущинці

Кирилюк Юлії Борисівни

на 2023 – 2024 навчальний рік

  •  

Психологічна служба ЗДО «Теремок» с. Гущинці складається з практичного психолога, 0,75 ставки.

Психологічна службасадка «Теремок» діє для підвищення ефективності освітнього процесу, своєчасного виявлення труднощів, проблем та умов індивідуального розвитку особистості дитини дошкільного віку, профілактики відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці дітей; формування мотивації дітей, орієнтованої на зміст освітнього процесу в садочку, зниження рівня тривожності, адаптації до умов закладу.

У 2023-2024 навчальному році психологічна служба здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Конвенції «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти України, Положення про роботу психологічної служби системи освіти України, Інструктивно – методичнихрекомендацій «Про організацію роботи в дошкільних навчальних закладах у 2023-2024 навчальному році», Державної програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина» від 2 до 7 років.

 

 

I.Цілепокладаюча частина.

 

У 2023-2024 н.р  ЗДО «Теремок» діятиме за такими напрямками:

  • забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі закладу дошкільної освіти та початкової школи з метою формування психологічної зрілості, життєвих компетентностей й готовності до навчання в Новій українській школі старшого дошкільника;
  • взаємодія закладу дошкільної освіти з родинами вихованців на засадах педагогіки толерантності;
  • забезпечення психологічного супроводу дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах та є переселенцями, біженцями та постраждалими в наслідок російсько-української війни.

 

Мета : надання психологічної допомоги та зниження тривожності усіх учасників навчально-виховного процесу в період ведення воєнних дій в Україні.

 

Основні  завдання:

  1. Психологічний супровід адаптації дітей до умов ЗДО
  2. Діагностика і корекція когнітивної сфери
  3. Діагностика соціально-психологічної готовності дитини до школи і супровід
  4. Робота з обдарованими дітьми
  5. Робота з дітьми пільгового контингенту.
  6. Робота з дітьми-переселенцями та постраждалими внаслідок воєнних дій.
  7. Застосування  методів національно – патріотичного виховання дошкільників.
  8. Групова та індивідуальна корекційно-розвивальна робота з дітьми.
  9. Консультативно-просвітницька робота з батьками та вихователями.

 

Тема над якою працює заклад освіти : « Морально – патріотичне виховання дошкільників».

Тема над якою працює психолог : «Розвиток пізнавальної активності дітей дошкільного віку  методами АРТ-терапії»

 

                           

II.Змістова частина

           1. Діагностика

з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти

Термін проведення

Цільова група

Відмітка про виконання

 

1.1.

Психологічний супровід адаптаційного періоду новоприбулих дітей: опитування та анкетування батьків і педагогів, спостереження за поведінкою і емоційним станом.

 

Визначити ступінь адаптації дітей до умов дошкільних груп «Тест контролю за поведінкою новачків» (В.Кузьменко)

Анкетування батьків за методикою Тест 
"Чи готова ваша дитина до вступу в ДНЗ?"

«Індивідуальний психологічний розвиток дитини» (Смілянська Н.П)

Вересень-жовтень

 

 

 

Впродовж року за потребою

Діти раннього віку;

Діти молодшого віку

 

1.2.

Визначити рівень психологічного розвитку дітей раннього віку «Методика вивчення психологічного розвитку дитини» (В. Манова – Томова)

2 декада жовтня

 

 

1.3.

Діагностика особливостей розвитку пізнавальної сфери дітей

Листопад

Січень

(повторно)

Діти середнього дошкільного віку

 

1.4.

Дослідити особистісний статус дітей в групах старшого дошкільного віку за методикою «Соціометрія»(Г.Лаврентєва – Т.Титаренко)

Жовтень, березень

Діти старшого дошкільного віку

 

1.5.

Визначення стану емоційно-вольової сфери старших дошкільників (методика З.С. Карпенка)

Лютий

Діти молодшого дошкільного віку

 

1.6.

Діагностика когнітивної сфери та рівня шкільної зрілості дітей старшого дошкільного віку:

-Тестові методики вивчення психофізичних особливостей

«Карта готовності до школи» (укладач В.Д.Федоров, Войтович Г.І)

Тест «DAT» намалюй чоловіка (Ф. Гудінафт)

Тест «ВМІ»

-Методика визначення стану готовності дитини до школи (дрібної моторики руки, координації зору і рухів руки) Керна-Йірасика

-Методика «Вивчення особливостей внутрішньої позиції школяра «Бесіда про школу»» (за Т. Нежновою)

-Визначення рівня розвитку довільної регуляції поведінки дитини «Графічний диктант» (Д.Б. Елькона)

1-й етап

Листопад-грудень

2-й етап

Березень-квітень

Діти старшого дошкільного віку

 

1.7.

Дослідити індивідуальні особливості пізнавальної та особистісної сфери дітей для проходження ПМПК

 

За вимогою

Діти дошкільного віку

 

1.8.

Діагностика тривожності дітей старшого дошкільного віку та емоційного стану дітей за проективною методикою «Кактус» «Неіснуюча тварина»

Анкета для батьків і педагогів щодо виявлення проявів тривожності у дитини

За потребою

Діти старшого дошкільного віку.

 

Батьки, педагоги

 

1.9.

Діагностика професійних та особистісних якостей педагогів, що атестуються за методиками

 -«Діагностика домінуючого стилю спілкування з дітьми на заняттях»

-Тест «Творчий потенціал» (Рогов)

-Психологічний аналіз занять за спостереженням

Впродовж року

Педагоги, що атестуються

 

 

1.10

Анкетування для виявлення проявів тривожності у дітей за методикою  «Діагностика «Стилі батьківського виховання»

Діагностика «Чи готова ваша дитина до школи?»

Грудень

Квітень

Батьки

 

 

 

2. Профілактика

з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти

Термін проведення

Цільова група

 

Відмітка про виконання

 

2.1.

 Бесіди  для педагогів з  профілактики булінгу та мобінгу

Вересень

Педагоги

 

2.2.

Бесіди з профілактики домашнього насилля «Права людини» до Всесвітнього дня з прав людини (10.12)

Грудень

Батьки

 

2.3.

Лекція для батьків «Виховання без покарання» з профілактики рукоприкладства щодо дітей.

Грудень

Батьки

 

2.4.

Профілактика тривожності дітей ВПО за допомогою арт-терапії.

Протягом року за потребою

Діти садка

 

2.5.

Корекційна програма для дітей з ВПО «Пошук резервів…»

За потребою

Діти ВПО та ЗСУ

 

2.6.

Семінар для педагогів «Профілактика емоційного та професійного вигорання»

Квітень

Педагоги

 

 

3. Корекція

з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти

Термін проведення

Цільова група

Відмітка про виконання

 

3.1

Проведення комплексу ігор для полегшення адаптаційного процесу дітей раннього віку

Вересень, жовтень

Діти раннього дошкільного віку;

Діти молодшого дошкільного віку

 

 

3.2

Проведення розвивальних ігор з дітьми раннього віку, які мають низький рівень психофізичного розвитку

Листопад

Діти раннього дошкільного віку

 

 

3.3

Корекційно-розвивальна робота з дітьми, що потребують корекції в емоційно-вольовій сфері

Грудень

Діти старшого дошкільного віку

 

3.4

Проведення комплексу ігор з дітьми, які мають труднощі в спілкування з однолітками

Грудень

Діти старшого дошкільного віку

 

3.5

Корекційно-розвивальні заняття з дітьми старшого дошкільного віку щодо формування рівня готовності дитини до школи

Січень

Діти старшого дошкільного віку

 

3.6

Корекційно-розвивальні заняття з дітьми за результатами ПМПК

За потребою

Діти садка

 

3.7.

Корекційна робота  з підвищеною тривожністю і стресом, ПТРС.

За потребою

Усі учасники освітнього процесу

 

3.8.

Проведення корекційної роботи щодо покращення професійних та особистісних якостей педагога

За потребою

Педагоги

 

3.9.

Індивідуальна корекційна робота  з метою підвищення рівня психологічної готовності дітей старших груп до навчання в школі «Хочу до школи»

Травень

Діти старшого дошкільного віку

 

3.10.

Індивідуальна і групова корекційна робота, робота з використанням методів Арт-терапії.

 

За потребою протягом року

Діти садка

 

 

 

4. Консультування

з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти

Термін проведення

Цільова група

Відмітка про виконання

 

4.1

Індивідуальні та групові консультації «Йдемо до дитячого садочка»

Вересень

Батьки ДНЗ

 

4.2

Чому дитину треба навчати гратися

Вересень

Батьки новоприбулих дітей,

педагоги

 

 

 

 

4.3

Особливості сенсорного розвитку дошкільників

Жовтень

Батьки, педагоги ДНЗ

 

 

4.4

Трирічні малюки. Щоб криза не була критичною

Жовтень

Батьки, педагоги ДНЗ

 

 

4.5

Консультації для ВПО «Поведінкові особливості дітей, які пережили травматичний досвід»

Листопад

Батьки ВПО, ЗСУ, педагоги ДНЗ

 

 

4.6

Роль вихователя в організації ігрової діяльності

Листопад

Педагоги ДНЗ

 

4.7

Казки на піску

Листопад

Педагоги ДНЗ

 

4.8

Вибір стилю виховання без покарання

Грудень

Батьки ДНЗ

 

4.9

Сходинки до успіх

Грудень

Педагоги ДНЗ

 

4.10

Роль гри в житті дитини

Березень

Батьки, педагоги ДНЗ

 

 

4.11

На порозі 1-го класу

Квітень

Батьки, педагоги ДНЗ

 

 

4.12

Формування бережливого ставлення до власного здоров'я у дошкільників

 

Травень

Батьки, педагоги ДНЗ

 

 

4.13

Консультування батьків і педагогів з питань розвитку пізнавальної сфери дітей

За потребою

Батики, педагоги ДНЗ

 

4.14

Проведення консультацій для вихователів за результатами  діагностик

Протягом року

Педагоги

 

4.15

Консультації з питань підвищеної тривожності, стресу та ПТРС

Протягом року

Батьки, педагоги

 

 

5. Просвіта

з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти

Термін проведення

Цільова група

Відмітка про виконання

5.1.

Просвітницька бесіда  для батьків стосовно вікових особливостей дошкільників.

 

Вересень-жовтень

 

 

Батьки дітей 3-х років

 

5.2.

Бесіди з вихователями про вікові та індивідуальні особливості роботи  для покращення адаптаційного періоду

Вересень- жовтень

Вихователі

 

5.3.

Розповсюдження інформаційних буклетів на теми: «Йдемо у дитячий садок»; «Виховуємо прикладом»; «Дитина і комп’ютер: за і проти»

Протягом року

 

 

5.4.

Семінар для педагогів  «Використання ігор у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу»»

Жовтень

Педагоги

 

5.5.

Лекція для батьків  до Всесвітнього дня здоровʼя «Як зміцнювати психічно-емоційний стан дитини»

Жовтень (10.10)

Батьки

 

5.6.

Педагогічний консиліум «Адаптація дитини до умов ДНЗ»

Листопад

 

Педагоги

 

5.7.

Бесіда до Всесвітнього дня дитини (20.11) «Побудова ефективних взаємин з дитиною в сімʼї»

Листопад

 

 

Батьки

 

 

 

 

5.8.

 

Бесіда «Дітям про гендерну рівність»                           

Грудень

Діти старшої групи

 

5.9.

Семінар для педагогів: «Стресостійкість»

 

Січень

Педагоги

 

5.10

Заняття для батьків дітей з ООП

За потребою протягом року

Батьки дітей з ООП

 

5.11

Тренінг для педагогів «Розвиток комунікативної культури педагогів в сучасному дошкільному закладі»

 

Березень

Педагоги

 

5.12

Консиліум по підготовці дітей до навчання у школі

Квітень

Педагоги

 

5.13

Заняття з дітьми для формування здорового способу життя «Здоровим бути здорово»

 

Травень

Діти середньої групи

 

5.14

Ознайомлення педагогів з впровадженням «Психологічних хвилинок» і алгоритмом дій під час повітряної тривоги

Вересень. Протягом року за потребою.

Педагоги.

 

 

6. Інше

(організаційно-методична функція, зв’язки з громадськістю)

з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти

Термін проведення

Цільова група

Відмітка про виконання

 

6.1.

Складання плану роботи на рік

До 5 вересня поточного року

 

 

6.2.

Підготовка до проведення

  • консультативної роботи;
  • корекцій програм, тренінгів;
  • консиліумів, батьківських зборів

 

Щомісяця

Щомісяця

За планом закладу

 

 

 

6.3.

Оформлення карток психолого-педагогічного супроводу дітей «групи ризику» (ВПО, ООП, СЖО)

Жовтень.

 Протягом року за потребою

 

 

6.4.

Підготовка психологічного інструментарію

Щомісяця

 

 

6.5.

Робота в бібліотеках, самопідготовка

Щомісяця

 

 

6.6.

Підготовка до виступів на батьківських зборах, нарадах, семінарах для педагогів

Вересень, травень

 

 

6.7.

Консультації в навчально-методичних центрах, інтервізії, метод. об’єднання психологів

Впродовж року

 

 

6.8.

Обробка діагностичних досліджень

Впродовж року

 

 

6.9.

Організація та проведення Тижня психології (за окремим планом)

Квітень

 

 

6.10.

Складання аналітичних звітів за 1 семестр і за рік і довідки

Грудень. Травень.

 

 

6.11.

Співпраця з службою у справах дітей департаменту освіти та науки МР

За потребою

 

 

6.12.

Співпраця з поліцією, ІРЦ, ДО і іншими представниками освіти та громади.

За потребою

 

 

 

6.13.

Проходження курсів підвищення кваліфікації.

Протягом року

 

 

6.14.

Участь у Ярмарку пед. Ідей

Протягом року

 

 

 

Логін: *

Пароль: *